Logo Lutèce Cup

Lutèce Cup

Le Blood Bowl à la sauvage !!!

Vous n'êtes pas connecté.

#1 22-06-2013 14:58:50

SSB
Arbitre
Lieu: Neuilly/Seine (Porte Maillot)
Date d'inscription: 30-01-2009
Messages: 5206
Serviteurs de HuahuanLes Oeils Crevés s2VC s2

Règles de ligue maison trouvées sur TFF !!

Un post trouvé sur TFF !

Tous les rosters + des règles maison pour une ligue !

Human Teams

Standard

0-16   Linemen   50   6   3   3   8      G   ASP     
0-2   Thrower   70   6   3   3   8   Sure Hands, Pass   GP   AS     
0-4   Catchers   80   8   2   3   8   Catch, Dodge, Brace   GA   SP     
0-4   Blitzers   80   7   3   3   8   Block   GAS   P     
0-1   Ogre   130   5   5   2   9   Loner, Bone-Head, Mighty Blow, TTM, Thick Skull   S   GAP   
Rerolls 50k

Imperials

0-16   Linemen   50   6   3   3   8      G   ASP     
0-4   Blockers   70   5   3   2   9   Stand Firm, Grab   GS   AP     
0-2   Thrower   70   6   3   3   8   Sure Hands, Pass   GP   AS     
0-2   Catchers   80   8   2   3   8   Catch, Dodge, Brace   GA   SP     
0-2   Blitzers   80   7   3   3   8   Block   GAS   P   
Rerolls  50k

Brettonians

0-16   Linemen   50   6   3   2   8   Fend   G   ASP     
0-4   Retainers   50   6   3   3   8      GS   AP     
0-4   Blitzers   120   8   3   3   8   Block, Catch, Dauntless   GS   AP   
Rerolls  60k

Albions

0-16   Linemen   50   6   3   3   8      G   ASP     
0-4   Blockers   70   5   3   2   9   Stand Firm, Grab   GS   AP     
0-2   Kickers (Punters)   70   6   3   3   8   Kick, Hail Mary Pass   GP   AS     
0-4   Forwards   70    7   3   3   7   Sure Feet, Fend   GA   SP     
0-1   Half-Giant   220   4   7   1   10   Loner, Really Stupid, Mighty Blow, Thick Skull   S   GAP   
Rerolls  60k

Estallians

0-16   Linemen   50   5   3   3   8   Accurate, Diving Catch   G   ASP     
0-2   Safeties   80   6   3   3   8   Accurate, Diving Catch, Marking   GA   SP     
0-2   Playmakers   80   5   3   4   8   Accurate, Diving Catch   GP   AS     
0-4   Blitzers   80    6   3   3   8   Accurate, Diving Catch, Block   GAS   P     
0-1   Torotaur   160   6   5   2   8   Loner, Wild Animal, Mighty Blow, Frenzy, Horns, Thick Skull   S   GAP   
Rerolls  60k

Tileans

0-16   Linemen   50   6   3   3   8      GP   AS     
0-2   Blitzers   80   7   3   3   8   Block   GAS   P     
0-1   Halfling   30   5   2   3   7   Right Stuff, Stunty, Dodge   A   GSP     
0-1   Dwarf   70   5   3   2   9   Stubborn, Thick Skull, Animosity   G   SAP     
0-1   Elf   60   6   3   4   7   Animosity   GA   SP     
0-1   Slann   60   6   3   3   8   Loner, Leap, Very Long Legs, Animosity    G   ASP     
0-2   Ogre   130   5   5   2   9   Loner , Bone-Head, Mighty Blow, Thick Skull, TTM   S   GAP   
Rerolls 60k

Kislevites

0-16   Linemen   50   6   3   3   8      GS   AP     
0-2   Runner   80   7   3   3   7   Sure Hands, Fend   GAP   S     
0-2   Hunters   90   6   3   3   8   Wrestle, Strip Ball   G   SAP     
0-2   Safeties   70   7   3   3   7   Catch, Marking   GA   SP     
0-2   Markers   80   6   3   3   8   Diving Tackle, Jump Up   GA   SAP     
0-1   Troll   110   4   5   1   9   Loner, Really Stupid, Always Hungry, Thick Skull, Mighty Blow, Regeneration   S   GAP   
Rerolls 60k

Norse

0-16   Linemen   50   6   3   3   8      G   ASP     
0-2   Runner   80   7   3   3   7   Sure Hands, Fend   GAP   AS     
0-2   Blitzer   80   6   3   3   8   Block, Dauntless   GAS   P     
0-2   Berserker   80   6   3   3   7   Dauntless, Frenzy, Jump Up   GS   AP     
0-2   Ulfweaners   110   6   4   2   8   Frenzy   GS   AP     
0-1   Yhetee   140   5   5   1   8   Loner, Claws, Disturbing Presence, Frenzy, Wild Animal   S   GAP   
Rerolls 60k

Amazon

0-16   Linewomen   60   6   3   3   7   Dodge, Ward   GAS   P     
0-2   Runner   70   6   3   3   7   Sure Hands, Dodge, Ward   GAP   S     
0-2   Catchers   90   7   3   3   7   Catch, Dodge, Ward   GA   SP     
0-4   Huntress   80   6   3   3   7   Wrestle, Dodge, Ward   GA   SP   
Rerolls 50k

Greenskin Teams

Standard Orcs

0-16   Linemen   50   5   3   3   9      G   ASP
0-4   Blockers   80   4   4   2   9      GS   AP
0-4   Blitzers   90   6   3   3   9   Block   GS   AP
0-2   Thrower   70   5   3   3   8   Sure Hands, Pass   GP   AS
0-1   Troll   110   4   5   1   9   Loner, Really Stupid, Always Hungry, Thick Skull, Mighty Blow, Regeneration   S   GAP
0-4   Goblins   50   6   2   3   8   Right Stuff, Stunty, Dodge   A   GSP   
Rerolls 60k

Passing Orcs

0-16   Linemen   50   5   3   3   9      G   ASP     
0-4   Blockers   80   4   4   2   9      GS   AP     
0-2   Thrower   60   5   3   3   8   Sure Hands, Pass   GP   AS     
0-2   Catchers   70    7   2   3   8   Catch, Dodge, Brace   GA   SP     
0-2   Blitzers   80   6   3   3   9   Block   GS   AP   
Rerolls 50k

Basher Orcs

0-16   Linemen   50   5   3   3   9      G   ASP     
0-4   Blockers   80   4   4   2   9      GS   AP     
0-4   Blitzers   80   6   3   3   9   Block   GS   AP     
0-1   Troll   110   4   5   1   9   Loner, Really Stupid, Always Hungry, Thick Skull, Mighty Blow, Regeneration   S   GAP   
Rerolls 50k

Runner Orcs

0-16   Linemen   50   5   3   3   9      G   ASP     
0-4   Blockers   80   4   4   2   9      GS   AP     
0-2   Blitzers   80   6   3   3   9   Block   GS   AP     
0-2   Runners   110   7   3   3   9   Fend, Sure Hands   GSP   A   
Rorolls  50k

Greenskins

0-16   Goblins   40   6   2   3   8   Right Stuff, Stunty, Dodge   A   GSP     
0-4   Orc Linemen   50   5   3   3   9      G   ASP     
0-2   Orc Blockers   80   4   4   2   9      GS   AP     
0-2   Orc Blitzers   80   6   3   3   9   Block   GS   AP     
0-2   Troll   110   4   5   1   9   Loner, Really Stupid, Always Hungry, TTM, Mighty Blow, Regeneration   

S   GAP   
Rerolls 60k

Goblins

0-16   Goblins   40   6   2   3   8   Right Stuff, Stunty, Dodge   A   GSP     
0-1   Bombardier   40   6   2   3   8   Bombardier, Dodge, Secret Weapon, Stunty   A   GSP     
0-1   Looney   40   6   2   3   7   Chainsaw, Secret Weapon, Stunty   A   GSP     
0-1   Fanatic   70   3   7   3   7   Ball& Chain, Secret Weapon, No Hands,    S   AGP     
0-1   Flamer   80   6   2   3   7   Flamethrower, Secret Weapon, Stunty   A   GSP     
0-1   Pogoer   70   7   2   3   7   Dodge, Leap, Stunty, Dodge, Very Long Legs   A   GSP     
0-2   Troll   110   4   5   1   9   Loner, Really Stupid, Always Hungry, TTM, Mighty Blow, Regeneration  S   GAP     
0-3   Bribes   50               Roostered Inducement         
Reroll 50k

Troll

0-16   Snotlings   20   5   1   3   6   Right Stuff, Stunty, Dodge, Titchy, Side step   A   GSP
0-4   Goblins   40   6   2   3   8   Right Stuff, Stunty, Dodge   A   GSP
0-5   Troll Manglers   110   4   5   1   9   Really Stupid, Always Hungry, TTM, Mighty Blow, Regeneration   S   GAP
0-2   Troll Blitzers   150   4   5   1   9   Bonehead, Always Hungry, TTM, Block, Break Tackle, Regeneration   S   GAP
Reroll 50k

Dwarf Teams
Standard (Clan Dwarfs)

0-16   Linedwarf   70   5   3   2   9   Stubborn, Thick Skull   G   ASP     
0-4   Blocker   80   4   3   2   9   Stand Firm, Stubborn, Thick Skull   GS   AP     
0-2   Runner   80   6   3   3   8   Sure Hands, Thick Skull   GP   AS     
0-2   Blitzers   80   5   3   3   9   Block, Thick Skull   GS   AP     
0-2   Berserker (Slayer)   90   5   3   2   8   Juggernaut, Frenzy, Dauntless, Thick Skull   GS   AP     
0-1   Death Roller   160   4   7   1   10   Loner, Break Tackle, Stand Firm, Dirty Player, Juggernaut, Mighty Blow, No Hands, Secret Weapon   S   GAP   
Rerolls 50k

Imperial

0-16   Linedwarf   70   5   3   2   9   Stubborn, Thick Skull   G   ASP     
0-6   Blocker   80   4   3   2   9   Stand Firm, Stubborn, Thick Skull   GS   AP     
0-2   Throwers   80   5   3   3   8   Sure Hands, Pass, Thick Skull   GP   AS     
0-4   Blitzers   80   5   3   3   9   Block, Thick Skull   GS   AP   
Rerolls 60k

Guild

0-16   Linedwarf   70   5   3   2   9   Stubborn, Thick Skull   G   ASP     
0-4   Blitzers   90   5   3   3   9   Block, Sneaky Git, Thick Skull   GS   AP     
0-1   Chainsaw   90   5   3   2   9   Chainsaw, Thick Skull, Secret Weapon   G   ASP     
0-1   Grenadier   70   5   3   3   9   Bombardier, Thick Skull, Secret Weapon   G   ASP     
0-1   Flame Thrower   100   5   3   2   9   Flamethrower, Thick Skull, Secret Weapon   G   ASP     
0-1   Kill Dozer   110   3   6   1   10   Break Tackle, Stand Firm, Juggernaut, Grab, No Hands, Secret Weapon   S   GAP     
0-1   Death Roller   160   4   7   1   10  Break Tackle, Stand Firm, Dirty Player, Juggernaut, Mighty Blow, No Hands, Secret Weapon   S   GAP     
0-3   Bribes   80               Roostered Inducement         
Rerolls 60k

Elf Teams

High Elf

0-16   Lineelf   70   6   3   4   8      G   ASP     
0-2   Thrower   90   6   3   4   8   Safe Throw, Pass   GP   AS     
0-4   Catchers   90   8   3   4   7   Catch   GA   SP     
0-2   Blitzers   100   7   3   4   8   Block   GA   SP   
Reroll  50k

Pro Elves

0-16   Lineelf   60   6   3   4   7      G   ASP     
0-2   Thrower   70   6   3   4   7   Pass   GP   AS     
0-4   Catchers   100   8   3   4   7   Catch, Nerves Of Steel   GA   SP     
0-2   Blitzers   110   7   3   4   8   Block, Side Step   GA   SP   
Reroll 50k

Wood Elves

0-16   Lineelf   70   7   3   4   7      G   ASP     
0-2   Thrower   90   7   3   4   7   Pass   GP   AS     
0-4   Catchers   90   8   2   4   7   Catch, Dodge, Sprint   GA   SP     
0-2   Blitzers   120   8   3   4   7   Block, Fend, Leap   GA   SP     
0-1   Treeman   140   2   6   1   10   Loner, Mighty Blow, Root, Strong Arm, Thick Skull, TTM   S   GAP   
Rerolls 50k

Dark Elves

0-16   Lineelf   70   6   3   4   8      G   ASP     
0-2   Runners   90   7   3   4   7   Dump Off, Sure Hands   GAP   S     
0-2   Assassins   90   7   3   4   7   Marking, Stab   GA   SP     
0-2   Berserkers (Witch Elves)   110   7   3   4   7   Frenzy, Dodge, Jump Up   GA   SP     
0-2   Blitzers   100   7   3   4   8   Block   GA   SP   
Rerolls 50k

Desert Elves

0-16   Lineelf   70   6   3   4   7   Regeneration   G   ASP     
0-2   Runners   110   8   3   4   7   Regeneration, Sure Hands, Kick Off Return   GAP   S     
0-2   Blitzers   100   7   3   4   7   Block, Regeneration   GA   SP     
0-2   Tomb Guardians   110   4   5   1   8   Break Tackle, Regeneration   S   AP   
Rerolls 50k, No Apo, Igor

Cult Elves

0-16   Lineelf   70   5   3   4   9      G   ASP     
0-2   Thrower   90   5   3   4   9   Pass, Kick Off Return   GP   AS     
0-2   Markers   100   5   3   4   9   Jump Up, Diving Tackle   GA   SP     
0-4   Blitzers   100   6   3   4   9   Block   GA   SP   
Rerolls 50k

Lizardmen Teams

Lustrian Lizards (Standard Lizardmen)

0-16   Skinks   60   8   2   3   7   Stunty, Dodge   A   GSP     
0-6   Saurus   80   6   4   1   9      GS   AP     
0-1   Kroxigor   140   6   5   1   9   Loner, Bonehead, Mighty Blow, Thick Skull, Prehensile Tail   S   GAP   
Reroll 60k

Southland Lizards

0-16   Skinks   60   8   2   3   7   Stunty, Dodge   A   GSP     
0-3   Kroxigor   140   6   5   1   9   Bonehead, Mighty Blow, Thick Skull, Prehensile Tail   S   GAP
Reroll 60k

Slann

0-16   Linemen   60   6   3   3   8   Leap, Very Long Legs   G   ASP
0-4   Catchers   80   7   2   4   7   Leap, Diving Catch, Very Long Legs   GA   SP
0-4   Markers   90   6   3   3   8   Jump Up, Diving Tackle, Leap, Very Long Legs   GA   SP
0-1   Kroxigor   140   6   5   1   9   Loner, Bonehead, Mighty Blow, Thick Skull, Prehensile Tail   S  GAP
Reroll 60k

Chaos Teams

Chaos

0-16   Beastmen   60   6   3   3   8   Horns   GSM   AP     
0-4   Warriors   100   5   4   3   9      GS   APM     
0-1   Minotaur   150   5   5   2   8   Loner, Wild Animal, Mighty Blow, Frenzy, Horns, Thick Skull   SM   GAP   
Reroll 60k

Chaos Mortals

0-16   Marauders   50   6   3   3   8      GM   AP     
0-4   Warriors   100   5   4   3   9      GSM   AP     
0-1   Ogre   130   5   5   2   9   Loner,  Bone-Head, Mighty Blow, Thick Skull, TTM    SM   GAP   
Reroll 60k

Chaos Dwarfs

0-16   Hobgoblins   40   6   3   3   7      G   ASP     
0-6   Chaos Dwarfs   70   5   3   2   9   Stubborn, Thick Skull   GS   AP     
0-2   Bull Centaurs   130   6   4   2   9   Sure Feet, Sprint, Thick Skull   GS   AP     
0-1   Minotaur   150   5   5   2   8   Loner, Wild Animal, Mighty Blow, Frenzy, Horns, Thick Skull   S   GAP   
Reroll 60k

Chaos Pact

0-16   Marauder   50   6   3   3   8      GASM   P     
0-1   Skaven   50   7   3   3   7   Animosity   GM   PAS     
0-1   Dark Elf   70   6   3   4   8   Animosity   GA   SPM     
0-1   Goblin   40   6   2   3   8   Right Stuff, Stunty, Dodge   A   GSPM     
0-1   Troll   110   4   5   1   9   Loner, Really Stupid, Always Hungry, Thick Skull, Mighty Blow, Regeneration   S   GAPM     
0-1   Minotaur   150   5   5   2   8   Loner, Wild Animal, Mighty Blow, Frenzy, Horns, Loner, Thick Skull ,    S   GAPM     
0-1   Ogre   130   5   5   2   9   Loner,  Bone-Head, Mighty Blow, Thick Skull, TTM   S   GAPM   
Reroll 60k

Beastmen

0-16   Linegors   50   6   3   3   8   Horns, Animosity   G   SAPM     
0-4   Blitzers (Bestigors)   90   6   3   3   9   Block, Horns, Animosity   GS   APM     
0-2   Runners
(Ungors)   70   7   3   3   8   Sure Hands, Animosity   GP   ASM     
0-1   Minotaur   150   5   5   2   8   Loner, Wild Animal, Mighty Blow, Frenzy, Horns, Thick Skull   S   GAPM   
Reroll 80k

Nurgle

0-16   Rotters   40   5   3   3   8   Decay, Nurgel’s Rot   GM   ASP     
0-4   Pestigor   80   6   3   3   8   Horns, Regeneration, Nurgel’s Rot   GSM   AP     
0-4   Warriors   110   4   4   2   9   Disturbing Presence, Foul Appearance, Regeneration, Nurgel’s Rot  GS   APM     
0-1   Beast Of Nurgle   140   4   5   1   9   Loner, Tentacles, Mighty Blow, Disturbing Presence, Foul Appearance, Really Stupid, Regeneration, Nurgel’s Rot   S   GAP   
Reroll 60k, No Apo, Igor

Slaanesh

0-16   Cultists   40   6   3   3   7   Thick Skull   G   ASPM     
0-4   Beastmen   60   6   3   3   8   Horns   GSM   AP     
0-2   Warriors   110   6   4   3   8   Side Step   GS   APM     
0-2   Deamonettes   100   7   3   3   7   Claws, Hypnotic Gaze   GA   SP   
Reroll 60k

Khorne

0-16   Marauders   50   6   3   3   8      GS   AMP     
0-4   Beastmen   70   6   3   3   8   Horns, Juggernaut   GSM   AP     
0-4   Warriors   100   5   4   2   9   Frenzy   GS   APM     
0-1   Bloodletter   130   6   5   1   8   Loner, Wild Animal, Mighty Blow, Frenzy   S   GAP   
Reroll 60k

Tzeentch

0-16   Pink Horror   50   5   3   3   8   Big Hands   G   ASP     
0-4   Beastmen   70   6   3   3   8   Horns   GSM   AP     
0-4   Warriors   110   5   4   3   9      GS   APM     
0-1   Flamer   140   7   3   4   8   Flamethrower, Ward, No Hands   S   GAP   
Reroll 30k

Skaven Teams

Clan Rigens (Standard Skavens)

0-16   Linerats   40   7   3   3   7      G   ASPM     
0-2   Throwers   60   7   3   3   7   Sure Hands, Pass   GP   ASM     
0-4   Playmakers (Gutter Runners)   90   9   2   4   7   Dodge   GA   SPM     
0-2   Blitzers (Stormvermin)   80   7   3   3   8   Block   GS   APM     
0-1   RatOgres   150   6   5   2   8   Loner, Wild Animal, Mighty Blow, Frenzy, Prehensile Tail   S   GAPM   
Rerolls 70k

Clan Mors

0-16   Linerats   40   7   3   3   7      G   ASPM     
0-2   Runners   70   8   2   3   7   Brace, Sure Hands, Fend   GAP   SM     
0-6   Blitzers
(Stormvermin)   80   7   3   3   8   Block   GS   SPM   
Reroll 70k

Clan Moulder

0-16   Linerats   40   7   3   3   7      GM   ASP     
0-2   Runners   70   8   2   3   7   Brace, Sure Hands, Fend   GAPM   S     
0-2   Beastmasters   90   7   3   3   8   Beastmaster, Prehensile Tail   GSM   AP     
0-2   RatOgres   150   6   5   2   8   Wild Animal, Mighty Blow, Frenzy, Prehensile Tail   SM   GAP   
Reroll 70k

Clan Skyre

0-16   Linerats   40   7   3   3   7      G   ASPM     
0-2   Runners   70   8   2   3   7   Brace, Sure Hands, Fend   GAP   SM     
0-2   Blitzers
(Stormvermin)   80   7   3   3   8   Block   GS   SPM
0-1   Chainsaw   80   7   3   3   7   Chainsaw, Secret Weapon   G   ASP
0-1   Grenadier   60   7   3   3   7   Bombardier, Secret Weapon   G   ASP
0-1   Flame Thrower   90   7   3   3   7   Flamethrower, Secret Weapon   G   ASP
0-1   Death Roller   160   4   7   1   10   Break Tackle, Stand Firm, Dirty Player, Juggernaut, Mighty Blow, No Hands, Secret Weapon   S   GAP
0-3   Bribe   80               Roostered Inducement
Reroll 70

Clan Pestilens

0-16   Linerats   40   7   3   2   7   Foul Appearance   GM   ASP     
0-6   Berserkers
(Plague Monks)   80   7   3   3   8   Foul Appearance , Frenzy   GSM   AP     
0-2   Plague Censers   100   3   7   3   7   Ball& Chain, Secret Weapon, No Hands, Sneaky Git, Foul Appearance, Disturbing Presence   S   GAP   
Reroll 70k

Clan Eshin

0-16   Linerats   40   7   3   3   7      G   ASPM     
0-2   Assassins   90   8   3   3   7   Marking, Stab   GA   PSM     
0-6   Playmakers (Gutter Runners)   90   9   2   4   7   Dodge   GA   SPM   
Rerolls 70k

Undead Teams

Undead

0-16   Skeleton   40   5   3   2   7   Thick Skull, Regeneration   G   ASP     
0-16   Zombie   40   4   3   2   8   Regeneration   G   ASP     
0-4   Ghouls   70   7   3   3   7   Dodge   GA   SP     
0-2   Wights   90   6   3   3   8   Block, Regeneration   GS   AP     
0-2   Mummy   120   3   5   1   9   Grab, Regeneration   GS   AP   
Rerolls 70k, No Apo, Igor

Necromantic

0-16   Zombie   40   4   3   2   8   Regeneration   G   ASP     
0-2   Ghouls   70   7   3   3   7   Dodge   GA   SP     
0-2   Wights   90   6   3   3   8   Block, Regeneration   GS   SP     
0-2   Flesh Golem   110   4   4   2   9   Stand Firm, Regeneration, Thick Skull   GS   AP     
0-2   Werewolves   130   8   3   3   8   Claws, Frenzy, Regeneration   GA   SP   
Rerolls 70k, No Apo, Igor

Khemrian

0-16   Skeleton   40   5   3   2   7   Thick Skull, Regeneration   G   ASP     
0-2   Run-Ra   70   6   3   2   7   Sure Hands, Sprint, Thick Skull, Regeneration   GP   AS     
0-2   Blitz-Ra   80   6   3   2   8   Block, Thick Skull, Regeneration   GS   AP     
0-4   Tomb Guardians   110   4   5   1   8   Break Tackle, Regeneration   S   AP   
Rerolls 70k, No Apo, Igor

Vampire

0-16   Thrall   40   6   3   3   7   Thick Skull   G   ASP     
0-6   Vampire   110   6   4   4   8   Blood Lust, Hypnotic Gaze, Regeneration   GAS   P   
Rerolls 60k

Were

0-16   Weres   60   6   3   3   8   Regeneration   G   ASP     
0-2   Werecats   110   8   3   3   7   Dodge, Regeneration   GA   SP     
0-2   Werebear   120   5   4   2   9   Grab, Regeneration   GS   AP     
0-2   Werewolves   130   8   3   3   8   Claws, Frenzy, Regeneration   GA   SP   
Rerolls 70k, No Apo, Igor

Amorical

0-16   Linemen   60   6   3   3   7   Thick Skull, Regenerate   G   ASP     
0-2   Thrower   80   6   3   3   7   Pass, Accurate, Thick Skull, Regenerate   GP   AS     
0-2   Catchers   80   7   2   3   7   Diving Catch, Catch,  Dodge, Thick Skull, Regenerate   GA   SP     
0-2   Blitzers   90   6   3   3   8   Block, Thick Skull, Regenerate   GS   AP     
0-2   Mummy   120   3   5   1   9   Grab, Regeneration   GS   AP   
Rerolls 50k, No Apo, Igor

Ethereal

0-16   Possessed Corpse   40   4   3   2   8   Bonehead, Foul Appearance, Regeneration   G   ASP     
0-4   Specter   60   5   3   3   8   Foul Appearance,  Incorporeal, Ward   G   ASP     
0-4   Wraith   80   6   3   3   8   Block, Foul Appearance,  Incorporeal, Ward   GS   AP     
0-2   Banshee   90   7   3   3   7   Foul Appearance,  Incorporeal, Ward, Stab, Disturbing Presence   GA  SP   
Rerolls 70k, No Apo, Igor

Minor Races

Fimir

0-16   Liners   40   5   3   2   9   Single Eye   GS   AP     
0-6   Blockers   90   4   4   2   9   Single Eye, Prehensile Tail   GS   AP     
0-2   Runners   70   6   3   3   8   Sure Hands, Single Eye   GP   AS   
Reroll 60k

Halfling

0-16   Linemen   30   5   2   3   7   Right Stuff, Stunty, Dodge   A   GSP     
0-4   Playmakers   50   5   2   4   6   Right Stuff, Stunty, Dodge   A   GSP     
0-2   Hunters   80   6   2   3   7   Wrestle, Dauntless, Right Stuff, Stunty, Dodge   A   GSP     
0-2   Treemen   140   2   6   1   10   Mighty Blow, Root, Strong Arm, Thick Skull, TTM   S   GAP     
0-1   Halfling Matster Chef   100               Roostered Inducement         
Reroll 50k

Hobgoblin

0-16   Linemen   30   6   3   3   7   Will He Show   G   ASP     
0-2   Assassins (Sneaky Gitz)   60   6   3   3   7   Stab, Sneaky Git   G   ASP     
0-2   Kickers (Booters)   50   6   3   3   7   Kick, Dirty Player, Will He Show   GP   AS     
0-2   Blitzers   60   6   3   3   8   Block, Will He Show   GS   AP     
0-2   Runner   80   7   3   3   7   Sure Hands, Fend   GAP   S     
0-1   Ogre    130   5   5   2   9   Loner, Bone-Head, Mighty Blow, Thick Skull, TTM   S   GAP   
Reroll 70k

Snakemen

0-16   Linemen   60   4   3   4   8   Prehensile Tail   G   ASP     
0-2   Thrower   70   5   3   4   8   Prehensile Tail, Pass   GP   AS     
0-2   Catcher   80   6   3   4   7   Prehensile Tail, Catch   GA   SP     
0-4   Hunters   90   5   3   4   8   Prehensile Tail, Wrestle   GA   SP     
0-1   Queen   130   4   5   2   9   Prehensile Tail, Hypnotic Gaze   S   GAP   
Reroll 70k

Ogre

0-16   Snotlings   20   5   1   3   6   Right Stuff, Stunty, Dodge, Titchy, Side step   A   GSP     
0-5   Manglers   130   5   5   2   9   Bone-Head, Mighty Blow, Thick Skull, TTM   S   GAP     
0-2   Blitzers   170   5   5   2   9   Bone-Head, Block, Break Tackle, Thick Skull, TTM   S   GAP   
Reroll 60k

Dryad

0-16   Dryad   60   6   3   3   8   Thick Skull, Root   G   ASP     
0-2   Dryad Runner   80   8   3   3   7   Sure Hands, Thick Skull, Root   GA   SP     
0-2   Dryad Blitzer   80   7   3   3   8   Block, Thick Skull, Root   GS   AP     
0-2   Treekin   100   3   5   1   9   Loner, Root, Thick Skull   S   GAP     
0-1   Treeman   140   2   6   1   10   Loner, Mighty Blow, Root, Strong Arm, Thick Skull, TTM   S   GAP   
Reroll 60k

Allianses

Underworld

0-16   Goblin   40   6   2   3   8   Right Stuff, Stunty, Dodge   A   GSP     
0-2   Goblin Mutant   60   6   2   3   7   Right Stuff, Stunty, Dodge, Two Heads   AM   GSP     
0-2   Linerat   40   7   3   3   7   Animosity   GM   ASP     
0-2   Thrower   60   7   3   3   7   Animosity, Sure Hands, Pass   GPM   AS     
0-2   Blitzer   80   7   3   3   8   Animosity, Block   GSM   AP     
0-1   Troll   110   4   5   1   9   Loner, Really Stupid, Always Hungry, Thick Skull, Mighty Blow, Regeneration   SM   GAP   
Rerolls 70k

Averlanders

0-16   Halfling   30   5   2   3   7   Right Stuff, Stunty, Dodge   A   GSP     
0-2   Lineman   50   6   3   3   8      G   ASP     
0-2   Thrower   70   6   3   3   8   Sure Hands, Pass   GP   AS     
0-2   Blitzer   80   7   3   3   8   Block   GAS   P     
0-1   Ogre    130   5   5   2   9   Loner, Bone-Head, Mighty Blow, Thick Skull, TTM   S   GAP   
Rerolls 60k

Rules changes

general rules

Fouling: A generic +1 modifier now applies to the armor roll when fouling.

Turns: Any team scoring in turn 8 ends that half.

Skill Changes

Guard
add "Each available Player with Guard add an additional 10 Team Value to the players team"

Block
add "Each available Player with Block and Dodge add an additional 10 Team Value to the players team"

Claw
Armor roll of 8 or more before modification succeds.

Pile On (Strength)
The player is adept at landing a second blow on a player who is already incapitated. The player may use this skill after he has made a block as part of one of his Block or Blitz Actions ,but only if the Pile On player has just made an injury roll and is currently standing adjacent to the victim. You may re-roll the Injury roll for the victim. The Pile On player is Placed Prone in his own square -- it is assumed that he rolls back there after flattening his opponent (do not make an Armour roll for him as he has been cushioned by the other player! ). Pile On does not cause a turnover unless the Pile On player is carrying the ball. Pile On cannot be used with the Stab or Chainsaw skills.

Sneaky Git (Agility)
Whenever a Sneaky Git has bin send off by the Referee (including for carrying a Secret Weapon), he may cancel the sending off at the end of each half at a roll of 4 or more. A player with this skill also get an additional +1 modifier to the armor roll when making a foul.

Diving Catch
Diving Catch may be used if this player has a tackle zone and is not in the tackle zone of any oppositional player.  Any teammate throwing a pass targeted at his square may add 1 to the pass roll. This player may add 1 to any catch roll from an accurate pass targeted at his square.

Nerves  of steel
Add to skill “During overtime and in turn 8 of both halves a player with Nerves of Steel is counted as having the Pro skill. If he already has Pro skill doesn’t have to make the 4+ roll to se if he may Pro-reroll during theese turns”

Stunty
Add to skill: "Stunty negates opponents tackle skill when receiving a block or making dodges. Players with Stunty may not take the Block Skill. Sprint and Catch skills only add 10 TV to the players Value"

Removed skills:

Shadowing
Pass Block
Take Root
Leader

New Skills

Beastmaster (Extraordinary)
All teammates in the players tacklezone automatically pass any Wild Animal-rolls.

Brace (Extraordinary)
The player is counted as having +1 ST when being blocked during a blitz action.

Flamethrower (Extraordinary)
Some of the more insane Players are not satisfied with the destructive potential of Chainsaws, Bombs and Ball & Chain wielding Fanatics. These brave souls have decided to light up the Blood Bowl field with the latest in destructive weaponry, the Flamethrower. A player armed with a Flamethrower must attack with it instead of making a Block action (he cannot move before using the Flamethrower), and cannot make Blitz actions at all. The player can attack any orthogonally adjacent square, but cannot attack diagonally. However, there does not need to be a player in the targeted square. When the Flamethrower is used to make an attack, roll a D6. On a roll of 1, the wind blows the flame back in the wielder's face and he is hit. On a roll of 2, 3 or 4 it is difficult to aim the flame in the proper direction. To represent this, roll a D6 and use the Throw-In Template, placed over the player in the direction of the targeted square, to work in what direction the flame travels. On a roll of 5 or 6 on the first dice the carrier manages to aim properly and in you instead choose the direction the flame travels on the Throw-In Template. Any player, from either team, that happens to be first of the three squares in the direction the flame travelled will be hit, even if they are already knocked down or stunned! Make an Armour roll for the player hit by the Flamethrower, adding 3 to the score, If the roll beats the victim's Armour Value, then the player is knocked over and an Injury Roll must be made, again adding 1 to the roll. If the Flamer is ever knocked down, or if he hits himself with a blowback, add 3 to the armour and 1 to the injury (if pertinent) rolls! This skill may be used only once per turn (e.g. it cannot be used with Frenzy or Multiple Block). Casualties caused by a flamethrower player do not count for star player points.

Incorporeal (Extraordinary)
A player with this ability is never knocked down, but suffers armour and injury rolls as normal. When affected by the Stunned result on the injury table, the player is placed in the Reserves box of the Dug-Out for the remainder of the drive instead. Passing an AV-roll on a block during the players action still causes a turnover. When failing a Leap, Dodge or Go For It roll, if the player successfully passes his AV roll, his team does still suffer a turnover and the player must stop in the square he was moving from. If a player with this ability is carrying the ball, roll a D6 before taking an action with that player. On a roll of 1, the player drops the ball. The player also drops the ball on any occasions where he has to take AV-rolls, except when it is due to Stab and Chainsaw skills. A player with this ability may not be given any skill that requires the player to be knocked down, such as Wrestle, Piling On or Diving Tackle.

Marking (General)
Merge Pass Block and Shadow but change "up to three" to "up to two" in the pass block section.

Root (Extraordinary)
As Take root except change "until a drive ends" to "until opponents next turn starts" and add "When
receiving a block, before the dice are being rolled, the player may take root volountarily"

Single Eye (Extraordinary)
All accurate passes that are not natural 6's are counted as inaccurate.

Stubborn (Extraordinary)
If being knocked down during an opponents block action the player stands up at the end of the action if either of the two dice on on the AV-roll was a 1 .

Ward (Extraordinary)
Ward negates all rerolls and modifiers on AV and Injury rolls against the player. A player with Ward may never choose the Thick Skull skill or choose AV-increase as skill progression.

Will He Show (Extraordinary)
Using this skill is mandatory. Before your first setup, roll a d6. On a roll of 1 the player hasn’t shown up and must remain in the reserve box the first drive.
Before each consecutive drive, if the player hasn’t shown up, roll a d6. On a roll of 6 the player show up and may play the rest of match as normal, on any other result he must continue to stay in the reserve box.

Dernière modification par SSB (25-06-2013 08:34:59)


Si Dieu existe, j'espère qu'il a une bonne excuse…

Membre NAF 13663

Hors ligne

 

#2 22-06-2013 17:38:30

Gardën
Champion
Lieu: Paris 18éme
Date d'inscription: 04-09-2011
Messages: 520
Les Expertes en Herbe

Re: Règles de ligue maison trouvées sur TFF !!

Pfiouuu, ya du bon et du chelou dans ce truc quand même oO

Je sais pas si c'est vraiment bien équilibré par contre ce bordel xD

Hors ligne

 

#3 02-07-2013 15:35:59

Vlad Tepesch
Champion
Date d'inscription: 13-08-2008
Messages: 456
Ziva La Banlieue

Re: Règles de ligue maison trouvées sur TFF !!

Turns: Any team scoring in turn 8 ends that half.

Ca me choque ce truc.

Plus de One-turn du coup?

Je me demande comment on peut en arriver à écrire ce genre de règles maisons smile

Dernière modification par Vlad Tepesch (02-07-2013 15:36:59)


Mieux vaut avoir les bourses en action que des actions en bourse...

Hors ligne

 

#4 02-07-2013 21:26:35

Eddie
Mythe
Lieu: Port Cergy (95)
Date d'inscription: 21-09-2005
Messages: 6727
Site web

Re: Règles de ligue maison trouvées sur TFF !!

Vlad Tepesch a écrit:

Je me demande comment on peut en arriver à écrire ce genre de règles maisons smile

Ca vaut pas les encodages bidons du Sergent... big_smile

Hors ligne

 

#5 03-07-2013 01:21:40

Sgt Taliesin
Admin
Lieu: sur un motu
Date d'inscription: 13-09-2005
Messages: 4232
Site web

Re: Règles de ligue maison trouvées sur TFF !!

Eddie a écrit:

Vlad Tepesch a écrit:

Je me demande comment on peut en arriver à écrire ce genre de règles maisons smile

Ca vaut pas les encodages bidons du Sergent... big_smile

Et encore je suis en petite forme en ce moment mrgreen


Only snots who blitz treeman don't use Libre Office.
Only ogres who roll one don't use Mozilla Firefox.

Hors ligne

 

Pied de page du Forum

Propulsé par FluxBB